Saturday 9 March 2013

Keep Chill






Sejak dari semalam lagi, aku sakit kepala pikir what should I write for my new entry. Sekarang ni, aku cukup tak boleh kalau tak bukak blog aku and update something. I feel so incomplete. Perah punya perah otak ni so I came with one idea.. I guess I want to write something about soon-to-announce SPM result.

Well sekarang ni almost everywhere, everyone is talking about this so-hot issue.Kat twitter, facebook. Bersepah-sepah. Siap ada yang duk buat countdown lagi untuk result yang dikata akan diumumkan on 20th March 2013. Everyone is waiting for the date nervously. Maybe certain people even wished that 20th March would never exist. 

Since I'm also one of the 2012 spm candidate, so I'm sharing exactly the same feeling with other candidates about this date.. But it's not likee damn nervous dan bukanlah sampai tak rasa apa-apa langsung. Nervous sikit-sikit tu ada lahh. Tapi aku tanak ambil pusing sangat. 

Sebabnya, benda kita dah buat. Rasa pi lah macam mana pun, it's not like your result will change. Kita dah usaha sebaik mungkin. Selebihnya serahkan pada Tuhan. Apa yang kita dapat nanti, itulah rezeki kita atas hasil usaha kita. 

Memang, every person just hoping for the best. No one would wish for a failure or unsatisfying result. Setiap orang target the best. So am I.. Aku pun berharap agar result aku tu can make my parents proud of me. Aku pun  berharap result aku tu excellent. Tapi apa-apa pun, what done is done. InsyaAllah dengan semua usaha yang kita semua buat, kita akan dapat balasan yang setimpal. Amin :) 

p/s : Remember, everything happens for a reason. Setiap manusia diciptakan dengan tujuan masing-masing. It's all depends on us to define our future whether it's to be good or another way around :)