Wednesday 13 March 2013

I Passed The Test :)





Wehh wehh wehh, kitaa ada benda nak citaa tau. Hari ni happy sangat. Sebab apa kitaa happy? Sebab kitaa passed test JPJ..wuhuuuuuuuuuuuuu.Hahaha.Macam tak sangka en kita dah jadi pemandu yang sah dah lepas ni.Kitaa dah boleh drive. >..<

13/3/2013..Cantik kan date kita bergelar pemandu yang sah. Haha.Pandai kitaa pilih. Kitaa serious rasa hari ni macam lucky day untuk kitaa ok. At first bila tau kita dapat sesi 3, kitaa dah macam. (-''''-) Nooo.. Dah la nama kita dapat number last sekali pulak tu. Memang berpanas berpeluh laa menunggu.

But it turned out to be not that badd. Jadi orang last ni untung sebab time tu, uncle-uncle JPJ dah tak larat. Shoo dia lenient kan jaa. Time kita buat dalam track tu kitaa agak nerbes laa so at first start tu enjin kita mati kott.Serious segan.Dahh la kereta macam termelantun sket..Kitaa dah malu habis laa time tu.Dah laa time kt bukit kita dahh terdrift .Ni mati enjin pulak..-,-!

Kita buat chill ja.Start balik jalan macam biasa..Then bila buat parking tiga penjuru tu en, kita terlebih movement la sebab kita lupa masuk gear reverse. Time tu kita dah muka lain dah..Dah la cuaca panas.Bila dah jadi macam tu, kita macam hilang semangat tau.Kita pikir habih laa kita.Orang laen dalam sesi 3 semua pass.Buat smooth jaa.Malu la kita kalau kita the only person yang fail..Muka pun dah macam ayam tak lepas kentut jaa -,-

Tapi kann,dia tak bagi kita fail..hehehe.Bestnyaa kita, nasib dia bagi kita lulus..Yeayy.Maybe time tu dah cuaca panas so dia pun malas nak tunggu lama-lama kott.Dia luluskan jaa laa aku.Haha. Time tunggu on the road, ada satu uncle JPJ ni panggil kita..Dia suruh cikgu prepare satu kereta sebab dia nak take over kita.. Hehe ni yang best.Kiranyaa kita potong turn orang laa. ;p

Maybe aku panik kot.Enjin mati dua kali kott -,-. Aku dah gabra dah time tu.Cikgu pun sampai kata 'Cik Mek ni,habihlaa'.. Tapi uncle JPJ tu baik hati,dia suruh aku tekan minyak sket.Jalan laa kereta tu. :) Nasib tak shut down dah.Kalau tak aku rasa memang sah dia bagi aku failed.

Benda yang bestnya bila dia suruh aku pilih jalan mana yang aku suka..Woooohooo.Bukan senang oh JPJ nak suruh kita pilih jalan yang kita suka..Most of my member semua dapat Jalan 2. The-most-unfavourite-road foe most the students.Sebab jalan tu ada bukit and banyak junction so enjin senang mati.

So bila dia dah bagi choice.Nganga lagi..Pilih hat paling senang laa.Nasib dia pun tak strict sangat. Dia sembang dengan aku.Maybe tanak bagi aku lagi nerbes kot.. Lepas tu reja suruh aku tekan minyak..Aku stress betoi..Dia kata 'bawak reta slow ni macam orang bercinta.'..Hahaha.Aku ikutkan jaa.Maybe dia nak cepat habis kot..Sebab tu dia suruh aku pederaih lagi reta uh.

Alhamdulillah aku sampai balik dekat institut dengan selamat dan lulusnya.. :D. Serious happy gilaa. Kita sukaa sangat uncle JPJ yang test kita hari ni. Shoo nicee. Akhirnya dapat laa markah aku 17/20.. Ok laa kan daripada failed. Thanks uncle :)

Kita hari ni pegi test pakai tudung bawal.Usually kita pakai shawl yang selempang ala mak datin uh. Tapi hari ni sebab nak test, kita pakai laa kemas sket en. Tapi me shoo sad sebab cikgu kata kita tak comel pakai tudung macam tu.Dia suka kita pakai tudung style yang macam kita selalu pakai tu.Dah laa duk kata time aku tengah buat test dekat bukit..Aku pun tak ley fokus nak drive.Hahaha

Alaa kenapa cikgu cakap centu..Kita terasa tau.haha.Tapi tapaa la.Sekali-sekala kekemasan itu penting tau cikgu. And benda yang paling sweet kita nampak ''Ex'' kita kat office tau. Dia ada dekat situ lamaa gila. Kita pun usha laa, apa lagi.Bukan senang nak jumpa dia lepas ni.Maybe today is the last day aku jumpa dia. T_T. Shoo sedey.Tapi payah sket sebab kat situ banyak kaka-kaka..So kena pandai kaber laa.Hahaha..

Tapi ''Ex'' kita tak nampak kitaa.Dia duk sembang rancak jaa dengan abang runner Elly uh. -,-. Time mama kitaa dtg, kita macam quite heavyhearted laa nak tinggal ''Ex'' kita. Kita rasa macam nak pegi dekat dia cakap kitaa dah pass test and nak cakap thank you sebab ajar kita tapi segan sebab orang ramai kott.So kita matikan jaa niat kita and gave him one last memorable glance.. Act kan kitaa jelly tau bila pikir dia akan ajar orang lain selain kita lepas ni.. Kita namo dia ajar orang lain. Kalau boleh kita nak dia ajar kitaa ja ok..Selfy kan iteww..Tapi nak buat cena,tu dah keja diaa  (-'''-). hahaha..Bajet emo kan kitaa. :p

p/s : For some unknown reason, aku rasa macam dia snap gamba aku jaa. Maybe aku duk syok sendiri kott. Haha.Somehow somewhat, kitaa akan rindu semua cikgu and staff dekat KR. Love you ollss. Specially untuk ''Ex'' kita, I heart you.Thanks for everything :)