Monday 4 March 2013

Driving Lessons..Sucks?



Well hari ni dah masuk hari yang kedua untuk latihan 8 jam aku.. Actually aku nk publish post ni yesterday tp  tadak gap pulak nk update so aku buat hari ni jaa la.. Hmphh firstday aku buat latihan 8 jam, aku stuck dekat parking tiga penjuru tu.. I have no idea kenapa semua org ckp senang. I was likee 'ell susah kott'. Aku macam nak nanges jaa time tu.. He taught me for about three to four times, aku tak lepass jugak. Seriously aku daa give up. -,-.. Tapi bila on the road aku cekang..Haha.Gear aku tukar macam orang yang daa pro jaa. But one thing yg paling tak leh blah bila aku langgar LAMPU ISYARAT.  I was likee 'err'.. Cikgu tu gelak jaa kat aku. Haha..Dah la pemandu pelatih,bawak pulak kereta yang khas untuk pemandu pelatih. Tapi langgar traffic light. -,-

But the first day just went fine.And sekarang aku baru habeh the second day.. Ok I made out few progressions yaww.. >..<. Bangganya kite.(Tepuk sikit Tepuk sikit). Aku bleh daa la sket-sket buat parking tiga penjuru yang kononnya orang kata SENANG sangatt tu.. :p. Hari ni cikgu bawak kite g tour. Round-round dekat jalan.Best ohh..Tapi malu sebab enjin mati 3 kali kt traffic light.Sampai kereta belakang hon.. Perghh segan derr. -,-.. Dah la aku cepat panik.Bila aku panik mula laa.Macam-macam bunyik aku keluar. Sampai cikgu pun kata 'Relax laa.Start engine balik.Hang ni suka kalut'..Haha.Termalu I di situ. Dan kitaa nak bagitau jugak yang kita langgar TRAFFIC LIGHT lagi.haha..(Buat men ahh aku..Dah macam semseng jalanan.Sesuka hati jaa aku langgar lampu isyarat.)..Buat macam jalan mak bapak aku punya. Cikgu sampai naik tension..Siap kata lagi dia dah tanak naik kereta dengan aku sebab aku drive bahaya.. .haha..Salah aku jugak,yang dia tu setiap kali ada ja awek cun mesti nak hon.Sampai naik segan aku.. -,- hurhh

Then sembang punya sembang dengan cikgu dalam kreta tu, sampai time corner masuk jalan orang.. Haa kan dah segan kt situ. -,-. Tapi cikgu hari ni hampeh betul laa. Adaka patut dia suruh aku drive dia pegi dobi. Likee 'Double Whatt!'.. Senang sungguh kerja dia kann..Aku pulak yang jadi tukang drive..Hurhh.Apaa laa cikgu ni..But today was great sebab dia bg aku balik 15 minit awal..Hahaha.Best ohhh... :) Sebab hari ni panas gilaa-gilaa..Aku pun terpaksa la buat muka seposen ditambah pulak dengan rayuan mintak dia lepas aku awal.. :)

Tapi apa-apa pun thanks laa kat cikgu kitaa sebab sabar dengan kitaa. Seriously aku cakap, aku jenis cepat merungut..Tapi dia okay jaa.Tadakk pun nak marah-marah aku bagai en even aku buat silap banyak kali.. Normally, setiap cikgu akan ajar anak murid dia sekali dua ja.Ni sampai berkali-kali dia steady jaa..Ada laa jugak dia komplen macam ckp aku ni


  • Pemalas nak tekan brek
  • Pemalas nak pusing stereng
  • Asyik merungut
  • Suka kalut bila on the road
  • Tak fokus bila driving.. (Hat ni aku tak puas hati.Dia yg sibuk sembang dgn aku, aku pulak yg dituduh   tak fokus.. -,-.Tapii tapaa la.Apa-apapun,dia tetap cikgu jugak.So redha jaa lah)

Ni laahh complain dia pasal aku.. But overall dia ok jaa.Tadak pun nak marah-marah aku..Tp esok tatau laa sebab aku dapat instructor lain esok..Entaah laa macam mana kan..Jangan garang sudah laa. Nervous makk. haha.Aku dah la cepat melatah..Satgi ditengkingnya aku, mati terus enjin tengah jalan..Nauzubillahiminzalik
-,-..

p/s : I wish for a better day tomorrow..Aku kena kurangkan sket bercakap dan merungut. These top 2 of my weaknesses.Bukan paa,aku tanak orang label aku banyak songeh laa,suka menggedik laa. Bukan macam tu, it just my fiil. Dengan parents aku pun aku macam tu jugakk.. -,-. Tapaa-tapaa, there's still time to learn :)